پینه دستان

پینه دستان


عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره خشونت عوامل اجرایی شهرداری گفت هرگونه برخورد فیزیکی ماموران گشت سد معبر شهرداری با کارگران دستفروش قابل قبول نیست.

«محمدرضا بقاییان» با تاکید بر لزوم نظارت بر رفتار و اعمال ماموران گشت سد معبر شهرداری به ایلنا گفت: اخبار منتشر شده و نقل قول‌های غیر رسمی حاکی از آن است که ماموران رفع سد معبر شهرداری در معابر شهری برخورد بسیار نامناسبی با مردم و به خصوص کارگرانی دارند که از راه دستفروشی امرار معاش می‌کنند.

او افزود: شهرداری یا باید از یکسو کارگران دستفروش را در نقطه‌ای از شهر ساماندهی کند و از سوی مقابل  آموزش‌های لازم درباره شیوه صحیح برخورد با این کارگران را به مامورانش بیاموزد.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: بسیاری از ماموران شهرداری تهران می‌گویند به آنان دستور داده شده که به هر صورت ممکن با کارگران دستفروش برخورد کنند وگرنه بازرسان پیمانکار می‌آیند و برای آنان گزارش منفی رد می‌کنند.

او با اشاره به بخشی از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که تاکید کرده «اجرای قانون تنها از طریق ماموران شهرداری صورت پذیرد و به کارگیری نیروهای پیمانکار خلاف قانون است»، گفت: یکی از مشکلات خیلی بزرگ در شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی، برون سپاری کوچک‌ترین کار‌ها به یک واسطه است که جز مهیا کردن فرصت سوء استفاده مالی، پولشویی، رانت، اختلاس و رفع مسئولیت‌های احتمالی سودی ندارد اما متاسفانه شهرداری تهران خود را یک سر و گردن بالا‌تر از قانون می‌داند.

بقاییان افزود: هر کاری را نمی‌شود برون سپاری کرد و به پیمانکار سپرد به خصوص در مجموعه‌های دولتی یا شهرداری‌ها که به طور مستقیم با مردم سر و کار دارند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان گفت: کارگران بیشترین آسیب را از برون سپاری کار‌ها در شهرداری تهران می‌بینند حالا چه به صورت ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر و چه به صورت پرداخت نشدن حق و حقوقشان در شرکت‌های تابعه.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 21 / 8 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com